diumenge, 27 de maig del 2012

CAMÍ NATURAL DE LA MUGA

                                         PANTÀ DE BOADELLA
                                         RIU MUGA PASSANT PER BOADELLA
                           PONT MEDIEVAL DE CASTELLÓ D'EMPURIES
                                         ZONA DE PÍCNIC DE LES ESCAULES
                    PONT MEDIEVAL DE SANT LLORENÇ DE LA MUGA
UNA DE LES ENTRADES AL POBLE DE SANT LLORENÇ DE LA MUGA


Fa dies que tinc ganes de fer una sortida llarga i planera, per mantenir una mica la cadència. Des que vaig deixar la carretera que no he fet cap ruta llarga, només sortides de 30, 25,35 quilòmetres per la zona de casa. Doncs un dia en Willis em va parlar del camí natural de la Muga i vaig pensar que seria una bona ruta per fer planer.
Aprofitant que el dimecres passat la petita de casa anava d'excursió a l'Escala vaig anar-la a fer. Surto de casa a les 10h amb cotxe i carregat amb la btt, entrepà, barretes i líquid direcció Vilanant. Passo per Cistella i finalment arribo a Sant Llorenç de la Muga, inici de l'itinerari. Aparco el cotxe al pàrquing de l'entrada del poble i començo a pedalar. Trobo l'inici del camí natural just a l'entrada del poble. El camí està molt ben senyalitzat. A cada quilòmetre hi ha una fita petita que indica els quilòmetres, en el meu cas anava restant. A les cruïlles et trobaves senyals de direcció que indicaven cap a on havies d'anar. Realment està molt bé. Tot i que per acabar de ser perfecte faltarien 3 panells de direcció i al poble de Pont de Molins haurien d'utilitzar panells grans perquè hi ha unes plaques petites, molt petites, que costa de veure. I en aquest punt molta gent es torna boja buscant el camí. Jo anava preparat perquè el meu germà ja m'havia orientat. El tram de baixada de Sant Llorenç de la Muga fins a Castelló d'Empuries no hi ha cap dificultat, només tres o quatre pujades a l'inici que son dretes però curtes. El troç que m'agradat més ha estat de Boadella d'Empordà fins a Pont de Molins. Aquest tram passa per corriols i hi ha molta ombra. El tram de Pont de Molins fins a Castelló és pista ampla i creues molts camps de conreu. També està bé però aquí ja hi toca el sol. 
El trajecte és de Sant Llorenç de la Muga fins a Empuriabrava, un total de 40,5 quilòmetres. Però jo vaig arribar fins a Castelló, a 6 quilòmetres d'Empuriabrava. Ja tenia clar que només volia arribar fins aquí perquè el troç final ja el conec i no volia fer zona urbana. 
Quan vaig arribar a Castelló vaig anar a buscar una botiga per comprar beguda fresca. Un cop refrescat torno a pujar a la bici i començo a desfer camí direcció Sant Llorenç, passant pels mateixos llocs per on havia baixat. El tram de Castelló a Pont de Molins és molt ràpid. Com que ja eren les 14h i tenia gana vaig a buscar una zona de pícnic, una de les moltes que hi ha pel camí, per aturar-me a dinar. Un cop m'he menjat l'entrepà i els fruits secs continuo el camí. No és fins al pantà de Boadella que comença a pujar una mica el desnivell. Just a l'entrada del pantà hi ha la primera pujada d'asfalt. Quan començo a pujar és quan m'adono que les cames ja comencen a estar carregades i he d'afluixar el ritme si vull acabar amb dignitat. En mica en mica vaig fent les pujades i baixades que ja havia fet anteriorment i finalitzo el recorregut un altre cop al punt d'inici. 
Una sortida maca, ja que he canviat de terreny i he vist altres paisatges i altres camins. Un fet a destacar és que gairebé tot el trajecte es fa borejant el riu Muga. Les cames m'han quedat força carregades, he hagut de fer molts estiraments. És un recorregut que no recomano fer-lo a l'estiu perquè al 80% del trajecte i peta el sol. 
RESUM:    77KM    4H    19,3KM/H   DESN/POSIT 660 

KM ACUMULATS BTT= 418KM
KM ACUMULATS CORRENTS= 320KM 
     

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada