dilluns, 28 de gener del 2013

EL PUIGSACALM

Vaig acabar l'any fent una de les activitats esportives que més m'agrada, pujant un cim. L'escollit és un que tenim molt aprop de casa i que és força divertit. Diguem que és diferent. El Puigsacalm (1550). Fa temps que em voltava pel cap. Tothom me'n parlava molt bé.
Vaig anar-hi amb en Jordi (Pitre) el qual també gaudeix moltíssim pujant cims. Vam decidir que l'últim dia de l'any l'havíem d'acomiadar d'una forma especial.

Per començar, el dia 31 de desembre del 2012 a les 07h, sortíem de Besalú amb vehicle direcció Joanetes. Quan vam arribar a les Preses volíem fer un petit esmorzar al Vertisol però resulta que era tancat. Doncs, sense esmorzar cap a Joanetes. A les 07:30h ja començàvem a caminar muntanya amunt. Pujàvem a un ritme ràpid. Ben aviat vam arribar a la zona dels ganxos nous. La part més tècnica del recorregut. Xino-xano vam anar pujant. Ara un peu aquí, ara un peu allà, ara una mà aquí, ara una mà allà. I així va ser com vam arribar al barret. Sort d'en Jordi que va decidir anara a veure les vistes perquè sinó ja ens el saltàvem. Vam fer sonar la campaneta, com no, i sense perdre gaire temps continuem pujant pels Ganxos. Finalment arribem a dalt del cim. Primer anem a veure el Puig del Llop i després acabem d'arribar al Pic del Puigsacalm 1550 metres d'altitud. Feia molt bon dia però just al cim i petava un vent fort i fred. Ens vam ajupir darrere d'un mur que hi ha, i ens vam menjar l'entrepà acompanyat d'una bona coca-cola, sucre a dojo. Un cop refets tornem a baixar pel mateix lloc però amb l'idea de baixar pels ganxos vells. Els vam buscar una bona estona però no els vam trobar. És a dir que toca baixar un altre cop pels ganxos nous. He de dir que la baixada impressiona més que la pujada. Però no és complicat i no es necessita res més que dos peus i dues mans, a, i no tenir vèrtic, molt important.

Per acabar, la baixada la vam fer corrents. Saltàvem les pedres que semblàvem llebres. Amb 1h  ens vam plantar al vehicle un altre cop. Tots dos estàvem contents com nens petits. Ja tenim un altre pic a la butxaca. Ara toca pensar amb un altre cim.

PUJANT PELS GANXOS NOUS
                                                   EN PITRE PUJANT ELS GANXOS NOUS
                                                            EL FAMÓS BARRET
                                                   CONTENTS DALT DEL PUIGSACALM
                                                   EL SOL QUE COMENÇA A TREURE EL NAS

Aquest any tinc diversos objectius al cap. El primer i el més important, és continuar sortint cada setmana amb btt i corrents. El segon, fer el Costabona corrents des de Setcases. I els altres, fer 5 o 6 cims nous, i poder, anar a fer la Pica d'Estats (3143). Ja ho veurem. Però si que penso gaudir de totes les sortides que faci per petites que siguin i si poden ser amb bona companyia encara millor.